Jurriaan Duijn

18 jaar

Leiderdorp

Persoonlijk

Jurriaan Duijn (18 jaar) is geboren en getogen in Leiderdorp en woont al 15 jaar in de Voorhof. Hij heeft een broer en een zus die beiden studeren en op kamers wonen in Leiden. Hij is op dit moment fractieassistent en burgerraadslid voor D66 Leiderdorp.

Opleiding & werk

Jurriaan deed in mei 2018 eindexamen op het Stedelijk Gymnasium in Leiden. Met de richting Economie & Maatschappij is hij altijd al geïnteresseerd geweest in de politiek. Nu studeert Jurriaan Bestuurskunde in Den Haag aan de Universiteit Leiden. Als voorzitter van het debatteam van zijn oude school deed hij mee aan debatwedstrijden door heel Nederland (Lagerhuis, NK, Leidsch Debat Fesitval) en nam af en toe een prijs mee naar huis. Momenteel werkt hij part-time bij een webhosting bedrijf in Leiden.

Maatschappelijke belangstelling buiten de politiek

Naast zijn opleiding, werk, sport en de gemeente was Jurriaan ook nog actief in de medezeggenschapsraad van het Stedelijk Gymnasium. Verder heeft hij een brede interesse in zowel lokale, nationale en internationale politiek. Het laatste komt tot uiting in het begeleiden van leerlingen tijdens Leiden Model United Nations (LEMUN) en andere zogenaamde MUN’s door heel Nederland.

Hobby’s

Debatteren, voetballen bij RCL, skiën en een regelmatig een rondje hardlopen om Leiderdorp.

D66

Jurriaan is sinds mei 2017 officieel ingeschreven bij D66 en de Jonge Democraten, de jongerenafdeling van D66. Vanaf dat moment is hij elke maandagavond voor de partij op het gemeentehuis van Leiderdorp te vinden.

Motivatie voor D66

Al van het begin dat hij zich met politiek en debat bezig hield, wist Jurriaan dat D66 zijn partij was. Hij is betrokken bij de lokale politiek, omdat hij ziet dat mensen, van jong tot oud, op dit moment vaak niet meer weten wat er in de gemeente gebeurt. Het is voor hem belangrijk dat iedereen in een gemeente meedoet en wat er wordt uitgevoerd voor hen ook te begrijpen is. Bij hem staan thema’s zoals klimaat, sport en goed onderwijs voor iedereen bovenaan zijn lijstje. D66 sluit juist bij deze thema’s erg goed aan, omdat deze onderwerpen van mens en maatschappij voor de partij cruciaal zijn. Jurriaan hoopt met sociaal-liberalisme een positieve bijdrage te leveren aan de Leiderdorpse gemeentepolitiek, waarbij iedereen mee kan doen.

Portefeuilles: drie decentralisaties (3D), onderwijs, bestuurlijke en burgerzaken, duurzaamheid, milieu en afval & sport

Meer van Jurriaan Duijn