Privé

Prachee van Brandenburg-Kulkarni is geboren in Amsterdam en getogen in verschillende delen van de wereld als expatkind van Indiase ouders. Ze is getrouwd en heeft twee kinderen. Bij aanvang van haar studie Internationaal Recht in 1991 aan de Universiteit van Leiden is ze in Leiderdorp komen wonen.

Professie

Prachee is haar loopbaan begonnen als consultant lucht en ruimterecht aan de Universiteit Leiden en is daarna 13 jaar werkzaam geweest bij de Rijksoverheid in verschillende functies met inhoudelijk verantwoordelijkheid voor luchtvaart en innovatie dossiers. Ervaring in het bedrijfsleven heeft ze opgedaan via een eigen consultancy bedrijf en is nu werkzaam als directeur bij een bedrijf dat corporate services aanbiedt aan buitenlandse bedrijven. Ook heeft ze bestuurlijke ervaring opgedaan via haar nevenactiviteiten o.a. als vice voorzitter van een Stichting Montessori Onderwijs Zuid-Holland en secretary-general bij ASSOCHAM Netherlands (een Indiase kamer van koophandel).

Hobby’s

Prachee houdt van lezen, reizen, zwemmen en wandelen. Gezelligheid met vrienden en familie zoekt ze ook graag op.

D66

Prachee is al een paar jaar slapend lid van D66. Onlangs is ze actief geworden binnen de partij als burgerraadslid. Na de vruchten te hebben geplukt als inwoner van Leiderdorp, wil Prachee nu zelf een actieve bijdrage leveren aan de lokale gemeenschap.

Motivatie voor D66

D66 is bereid om een genuanceerd verhaal neer te zetten zonder de discussie uit de weg te gaan, wat Prachee aanspreekt. Juist het liberale gedachtengoed zonder de sociale dimensie uit het oog te verliezen heeft verdere aantrekkingskracht. Ook aandacht voor de internationale vraagstukken en burgers binnen en buiten Nederland maakt dat Prachee zich thuis voelt bij D66.

Portefeuille 3 decentralisaties (WMO, Jeugdzorg, Participatie), onderwijs, economie, integriteit, bestuurlijke zaken & ruimtelijke ontwikkeling

Meer van Prachee van Brandenburg-Kulkarni