Ümit Güney

39 jaar

Leiderdorp

Privé.

Ümit Güney is geboren in Turkije, maar is getogen in Leiden. Sinds 1980 woont hij in de Leidse Regio en vanaf 2016 in Leiderdorp. Hij is getrouwd met Ayse Guney-Karsli en heeft geen kinderen.

Professie.

Ümit werkt al ruim 8 jaar bij Portaal woningcorporatie als wijkbeheerder. Daarvoor werkte hij in de beveiligingssector als zelfstandig ondernemer.

Hobby’s.

Sporten, klussen en boeken lezen

Motivatie voor D66.

Ümit is altijd maatschappelijk betrokken geweest. Hierdoor heeft hij de taal leren spreken van alle mensen. Als raadslid wil hij zijn kennis, ervaring en netwerk inzetten voor alle inwoners van Leiderdorp en hen laten zien wat D66 voor hen kan betekenen. Hij heeft voor D66 gekozen omdat bij de sociaal-liberale partij iedereen er mag zijn en er ruimte is voor andersdenkenden, ongeacht wie ze zijn. D66 gaat bovenal uit van de eigen kracht van mensen. Dat is waarom hij zich thuis voelt bij D66.

Portefeuille integratie, sport, wonen, afval, toerisme & recreatie, kunst & cultuur, openbare orde en veiligheid

Meer van Ümit Güney