Het beeld van de VVD

De belangrijkste boodschap van de VVD in deze campagne: het gaat goed in Leiderdorp.

Op zich zijn we dat natuurlijk met de VVD eens. Over het algemeen en voor de meesten van ons loopt het in het dorp redelijk gesmeerd. Maar de boodschap van de VVD is ook dat er in Leiderdorp dus niet zoveel hoeft te veranderen. Kijk, dan ben je bij de meest progressieve partij van ons dorp natuurlijk aan het verkeerde adres!

Want er gaan dus best nog wel dingen niet goed: ik denk aan het sluipverkeer, aan de verkeers(on)veiligheid rond scholen, aan de luchtkwaliteit, ik denk dan aan het tekort in de jeugdzorg en aan de haperende samenwerking in de regio, ik denk ook aan het gebrekkige groenonderhoud. Om er maar een paar te noemen. En bovendien, wat nu goed gaat, zou over een paar jaar zo maar niet meer voldoende kunnen zijn. Geen tijd dus om rustig achterover te leunen en op onze lauweren te gaan rusten!

Vandaag is op Unity een briefwisseling gestart tussen drie lijsttrekkers in Leiderdorp. Waarom drie? En waarom deze drie? Waarom niet allemaal? Maar goed, dat zijn vragen voor een andere keer.

De VVD trapt deze briefwisseling af, in de persoon van Bart Hoenen. Zo’n polemiek is natuurlijk een mooi platform om nu eens duidelijk de verschillen tussen de partijen aan te stippen, om eens wat lastige vragen aan elkaar te stellen. Ik ga er dus eens goed voor zitten. Wat zou de VVD nu het meeste dwarszitten? Ik ben benieuwd!

Het is… het beeld van een jongen met een molentje, aan het begin van de Persant Snoepweg! Werkelijk, een beeld? Natuurlijk, ieder zijn smaak en wat de een mooi vindt, vindt de ander foeilelijk. Maar is dit voor de VVD nu echt het meest knellende probleem in ons dorp?

Kom op VVD, we moeten verder. Verder met Leiderdorp. Geen stilstand, daar heeft niemand wat aan. D66 wil vooruit, altijd, de toekomst tegemoet. Gaan jullie met ons mee?

Groet,
Jeroen Hendriks